Nejprve jsme si přečetli pohádku, seznámili se s příběhem a pojmenovali si potraviny, které Pejsek s Kočičkou přidali do dortu. K zapamatování si ingrediencí jsme využili i naši robotickou pomůcku. Počítali a trénovali jsme čísla 1 a 2. Zpívali jsme písničky Kočka leze dírou a narozeninovou písničku s doprovodem na hudební nástroj. Vyprávěli jsme si také, jak se různě mohou slavit narozeniny a co k tomu patří. Například takový bramborový salát. No, a tak jsme se rozhodli, že si takový salát uděláme také. Než jsme se pustili do samotného vaření, vyrobili jsme si každý svou barevnou zástěru. Na přípravu našeho salátu si paní učitelky připravili obrázkový recept, ingredience (celer, mrkev, petržel, brambory). Děti určovaly, co do našeho salátu patří a co ne. Polovinu ingrediencí jsme dali vařit do samovarného hrnce. Pozorováním jsme zjistili že z hrnce uniká pára, která se vysráží na studeném okně a jako kapky stékají dolů. A hle, byl tu i pokus s koloběhem vody v přírodě. Po vychladnutí si děti samy zkoušely rozdíl mezi krájením syrové a vařené zeleniny, předávaly si zkušenosti sebou, hodnotily a komentovaly činnost. Nakonec všechnu zeleninu promíchali a ochutili solí, octem a špetičkou cukru. Hotový salát všem moc chutnal a nezapomněli dát ochutnat také školákům a paním učitelkám.








